Gebeld op 28 december 2020 door Tim Koningse . Ze mochten mij 'als 1 van 6 rond [woonplaats] een kado geven, een gratis XL-lot van de Staatsloterij als gevolg van het meedoen met de Gamma 1/5-lot kerstactie. Ik meldde dat ik al maandelijks meespeel. Nou dat was volgens Tim extra fijn, want dan kreeg ik gewoon een extra lot erbij op zonder extra abonnement. Wel mijn bankrekeningnummer nodig om eventuele winst op uit te keren. Ik meldde dat ik dat raar vond omdat de Staatsloterij mijn banknr al heeft. Uiteindelijk moest Tim Koningse nog de voorwaarden voorlezen en dan moest ik duidelijk steeds Ja antwoorden. Ik onderbrak hem halverwege en zei dat ik het idee had dat er tóch een nieuw abonnement werd afgesloten. Nee, bezwoer hij me, ik bevestig alleen even de gegevens van uw bestaande abonnement. Kortom, ik zou in februari 2 loten moeten hebben: een van mijn abonnement en 1 gratis. Maar toen ik vandaag keek op mijn staatsloterij-account, waren het er dus 3. Staatsloterij gebeld om te klagen. Enige uitleg gekregen van vriendelijke meneer, over telemarketeers die hun target moeten halen en dat deze meneer wel ontslagen zou moeten worden. Ik ben benieuwd of ze er echt wat mee doen. Ik kon mijn oude abonnement stopzetten en het nieuwe voortzetten zodat ik het beloofde gratis XL-lot alsnog echt gratis zou hebben. Ik moet wel zelf storneren als het per ongeluk nog automatisch wordt afgeschreven. Een aardig goedmakertje, maar toch bekruipt je het gevoel dat dit business as usual is. Als je niet piept accepteer je je extra abonnement, als je wel piept doen ze niet moeilijk om je alsnog het beloofde gratis lot te geven. Niet dat ze naar bewijs vroegen maar wat mij helpt is dat ik al mijn telefoongesprekken opneem met een (Android) app. Volgende keer ga ik bij zo n gesprek zeggen dat ik al mijn telefoongesprekken opneem voor kwaliteitsdoeleinden. Kijken of ze dan nog zo durven te liegen.